blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Czy zastanawiałeś się, jakie elementy banera wymuszają klikniecie?

W przypadku kampani banerowej, zależy przede wszystkim na jak największej klikalności. Istotne jest, aby jak najwięcej internautów trafiło do danego promowanego serwisu, poprzez kliknięcie w baner.


 

 

W badaniu klikalności w poszczególne banery, można posłużyć się jednym z podstawowych wskaźników, jest to wskaźnik CTR (ang. Click Through Rate). CTR oznacza procent ilorazu liczby kliknięć w baner do liczby jego odsłon.


CTR=(kliknięcia/odsłony)*100%

Wskaźnik ten pokazuje tylko "doraźne" oddziaływanie banera., CTR nie pokazuje oddziaływania banera na świadomości istnienia docelowego serwisu, itp. Jednakże wskaźnik ten mimo swojej niedoskonałości często jest brany pod uwagę w przypadku kampani reklamowych, w szczególności, gdy ktoś pobiera np. opłatę za ilość klilnięć.

Od czego zależy CTR danego banera?

Średnio wskaźnik ten wacha się od 0,5% do 3% (co oznacza że na 1000 wyświetleń tylko od 5 do 30 osób klika w baner), lecz wszystko to zależy od różnych czynników. W dobrych warunkach może nawet sięgać kilkudziesięciu procent.

  • od profilu internatów odwiedzających dany serwis (dopasowanie profilu do treści banera)
  • od miejsca i czasu (godziny, dni) umieszczenia banera na stronie
  • od kolorystki banera - w porównaniu z kolorystyką serwisu
  • od tego ile z użytkowników zna już dany baner, w przypadku dużej liczby tych samych powracających użytkowników można zaobserwować efekt zmniejszania się wskaźnika CTR - "starzenie się banera", poprzez większą częstotliwość pokazywania go danemu odbiorcy
  • no i najważniejsza zależność sam wygląd banera, nawet drobna różnica może znacznie poprawić CTR, ten czynnik jest chyba jednym z najbardziej nieprzewidywalnych i najbardziej efektywnych, jeśli nam się uda, odpowiednio baner skonstruwować.

Przykład oddziaływania różnych banerów.

Przedstawiam podstawowe badania CTR w moim serwisie ebiznes.org.pl, banery były umieszczone w prawym górnym rogu, przez okres 30 dni, wyświetlane losowo bez preferencji. Wszystkie banery promują ten sam serwis CNEB.



ctr = 0,92%
ebzines

ctr = 0,54%
ebzines

ctr = 0,93%
ebzines

ctr = 1,26%
ebzines

ctr = 0,80%
ebzines

Przyjrzyj się jeszcze raz banerowi, który uzyskał największy CTR, jakie ma cechy charakterystyczne? - pasek przewijania - imitują normalne elementy strony, niedokończony tekst wzbudza ciekawość co dalej, wyniki wyszukiwania i pokazane pierwsze miejsce - nie wiem co w człowieku siedzi, ale uwielbiamy się (wzbudza to ciekawość i zainteresowanie) porównywać za pomocą list rankingów, kto na pierwszym, a kto na drugim, trzeba to wykorzystać.


(artykuł dostępny do przedruku)


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki