blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Koszt kampani reklamowej 0 zł - artykuły do przedruku?

Gdy zaczynałem działalności z moim serwisem E-Biznes - Przedsiębiorca w Internecie w wyszukiwarkach na hasło "artykuły do przedruku", nie można było znaleźć nic konkretnego. Kilka dni później już pojawiała się jedna strona. Była to podstrona mojego serwisu artykuły do przedruku, na której udostępniłem swoje własne treści do bezpłatnej publikacji na innych stronach.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Pomysł nie mój, to fakt. Na zachodzie serwisy udostępniające artykuły do przedruku istniały już od bardzo dawna. Przykładowo serwis Ezine Articles, w którym dziennie pojawia się ponad kilkadziesiąt nowych pozycji.

Ja pierwszy raz spotkałem się z tą metodą promocji w CnebPoitns, gdzie Piotr Majewski, udostępnia partnerom możliwość przedruku artykułów pomagając im tym samym, w ich działalności. W każdym artykule w stopce partner może wstawić własny link do serwisu CzasNaEbiznes w ramach programu partnerskiego.

Kilka miesięcy po tym jak zacząłem udostępniać swoje artykuły do przedruku, pojawiły się pierwsze Polskie zbiory artykułów do przedruku artykularnia.pl oraz artelis.pl. Aktualnie jeszcze raczkują (sierpień 2006), lecz już w najbliższym czasie wróżę im dobrą przyszłość

Jakie korzyści mam udostępniając artykuły?

Z początku, nie miałem pojęcia czy udostępnianie artykułów do przedruku zadziała... ale kto nie próbuje ten nie wie. Po kilku miesiącach udostępniania artykułów, otrzymałem z pewnej konkurencyjnej strony newsletter. Wszystko by było w porządku, gdyby nie to, że treści w nim zawarte zdały mi się znajome! - ktoś przedrukował tam mój artykuł, wraz z linkiem do mojej strony!

- doskonale targetowana reklama u konkurencji

Serwis konkurencyjny do mojego umieścił moje artykuły! Co to daje? Kliknięcia w link pod artykułem, to nie był przypadkowy ruch, jak z większości innych reklam. Ruch generowany przez linki w stopkach jest bardzo wartościowy, klikają tylko ludzie zainteresowani tematem, chcący wiedzieć więcej na dany temat. Co zapewne znajduje się na twojej stronie.

- automatyczne pozycjonowanie

Od tamtej pory moje artykuły pojawiły się jeszcze na kilku innych stronach i nadal się pojawiają. Mało tego pojawiają się na stronach tematycznie związanych z moją! Każdy z linkiem do mojej strony, a ja nic nie robię poza jednorazowym napisaniem artykułu i umieszczeniem w serwisach zbierających artykuły do przedruku. Innymi słowy liczba linków do mojej strony powoli rośnie, a ja sobie odpoczywam. Jeżeli kiedykolwiek zajmowałeś się pozycjonowaniem stron, zapewne wiesz co oznaczają jednostronne linki ze stron powiązanych tematycznie?

- tak jak darmowe próbki

Artykuły pojawiające się w innych serwisach to tak jak darmowe próbki strony www. Darmowe próbki wiedzy, usług jakie dana strona oferuje. Jest jednak pewna różnica ja nie zatrudniam hostessy, która by je rozdawała, u mnie właściciele innych stron tematycznych chcą się sami zatrudnić i pracować dla mnie za darmo. Sami pobierają i publikują artykuły u siebie, mało tego - czasem nawet rozsyłają doskonale targetowany mailing.

- budowanie społeczności wokoło serwisu

Wyobraź sobie osobę zainteresowaną tematem jakim się zajmujesz, znajduje ona 10 stron o podobnej tematyce i na pięciu z nich znajduje twój artykuł. Innymi słowy masz duże szanse, że twoja strona zostanie uznana za jedną z lepszych bardziej wartościowych, a co z tym idzie godnych zainteresowania, w końcu zawsze lepiej z pierwszej ręki otrzymywać wiadomości. Budujesz tym samym swoją własną markę w danym temacie, po prostu stajesz się ekspertem w danej dziedzinie.

- poszerzanie rynku

W CnebPoitns, Piotr Majewski większość artykuł udostępnia jako fragmenty, jednakże jest kilka, które daje w całości do przedruku. Przykładowo artykuł reklamujący FreeBoot, pod tytułem: Najważniejsze narzędzie w e-biznesie można przedrukować w całości. Artykuł ten w przypadku subskrybentów serwisu CzasNaEbiznes się sprawdził w promocji autorspondera. Dlaczego więc nie rozprzestrzenić go dalej?

Jaką wartość mają cudze artykuły?

Na pierwszy rzut oka mogłoby się zdawać, że strony zawierające przedrukowane artykuły, są mówiąc zwyczajnie gorsze, niższej jakości. Lecz czy rzeczywiście tak jest? Ja od początku istnienia mojego serwisu szukam w internecie ciekawych artykułów. Następnie pisze do autorów z prośbą o pozwolenie na przedruk i wcale nie uważam przedrukowanej treści za mniej wartościową. Dla mnie różnią się od moich artykułów tylko tym, że nie mogę się pod nimi podpisać, ani też rozpowszechniać ich dalej.

Powiem tak, sama treść nie ma kompletnie żadnej wartości, treść posiada wartość tylko wtedy kiedy trafi do odpowiedniego odbiorcy w odpowiednim miejscu. Miejsce mam w postaci swojej strony, odbiorców zainteresowanych tematem mam, jedynie treści czasem mało. Dlatego też od samego początku istnienia mojego serwisu oferuję taką propozycję współpracy.

- wartości dla społeczności mojej strony

Wartość artykułu to treść, miejsce i odbiorca! Bazy artykułów do przedruku nigdy nie staną się czytelnią, ich zadaniem nie jest budowanie społeczności czytelników. Są tylko i wyłącznie usługą dla właścicieli stron www i do takich osób też są kierowane. Staną się natomiast miejscem gdzie właściciele stron www będą wyszukiwali treści mogących zainteresować ich czytelników. Baza artykułów to hurtownia, podczas gdy moja strona to mały sklepik detaliczny z miłą obsługą.

- narzędzie nawiązywania współpracy partnerskiej

Przykładowo ten artykuł napisałem między innymi dlatego, że chcę pomóc w promocji polskich baz artykułów do przedruku, nikt mi za to nie płaci, ale mi na tym zależy. Zawsze jakoś inaczej, bardziej przyjaźnie patrzę na serwisy, które zdecydowały się na publikacje moich artykułów, ta sama zasada domyślam się działa też w drugą stronę. Ze zwykłego przedruku artykułów może się nawiązać dłuższa współpraca.

- więcej podstron dla wyszukiwarek

Tutaj znowu wracając do pozycjonowania stron. Umieszczenie artykułu to dla mnie dodatkowa tematycznie związana z moim serwisem podstrona na której mogę umieścić poza samym artykułem i stopką swoje linki.

Na koniec

Mam nadzieję, że udało mi się zachęcić Ciebie do publikacji swoich artykułów, na łamach innych serwisów, w bazach artykułów. Tak dla przykładu artykuł który właśnie czytasz, też możesz przedrukować, zachowując w nim rzecz jasna stopkę autorską.


-- --
Autor: Tomek Urban, właściciel serwisu E-Biznes - Przedsiębiorca w internecie. Pasjonat twórczego myślenia, autor pierwszego w Polsce powszechnego treningu twórczości Gazetka Kreatywna
 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki