blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Jak szybko elektroniczne książki staną się naszą codziennością?

Postęp technologiczny, jaki następuje w ostatnich latach jest tak szybki, że często nawet nie zauważamy kiedy nowe, przełomowe rozwiązania trafiają pod nasze strzechy, wypierając stare, coraz mniej użyteczne urządzenia czy przedmioty. Czy tak samo stanie się z książkami? Jeszcze kilka lat temu, na teorię, że tradycyjne, papierowe książki zostaną wyparte przez ich cyfrowe odpowiedniki, wielu pukało się w czoło. Kilka lat temu taka wizja była niczym więcej jak science-fiction. Dziś jednak, gdy światowe koncerny, słynące z wdrażania pionierskich rozwiązań, takie jak Sony, Phillips, czy Hewlett-Packard dostrzegły potencjał jaki leży w tzw. ebookach (ang. E-book = electronic book = elektroniczna książka), oczy tradycyjnych wydawców coraz częściej, choć nie bez obaw, zwracają się ku cyfrowej przyszłości.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Ebooki, to w najprostszej definicji pliki komputerowe, zawierające treść książki. Najpopularniejszym formatem publikacji elektronicznych, z uwagi na uniwersalność i możliwości, jest format PDF firmy Adobe. Książki elektroniczne w tym formacie można odczytywać na komputerze niezależnie od jego systemu operacyjnego, a także na urządzeniach przenośnych zwanych palmtopami.

Aby odpowiedzieć sobie pytanie, dlaczego ebooki zdobywają coraz większą popularność, trzeba przede wszystkim zrozumieć jakie są ich podstawowe zalety i wady.

Zwolennicy publikacji elektronicznych wskazują przede wszystkim na niższe ceny (nie trzeba płacić za druk, papier), na wygodę i szybkość dostępu do zawartości, możliwość przeszukiwania treści. Ponadto, co jest niewątpliwą różnicą w porównaniu z tradycyjnymi ksiązkami, ebooki nie zajmują miejsca na półkach, nie niszczą się i się nie kurzą. Można trzymać całą bibliotekę, która normalnie zajęłaby pół mieszkania, na dysku zwykłego, domowego komputera. Oczywiście elektroniczne publikacje mają też swoje wady wymieniane przez miłośników tradycyjnej książki.

Niewątpliwie czytanie książki na ekranie monitora nie jest ani najwygodniejsze, ani najzdrowsze dla oczu. Publikacji elektronicznej nie weźmiemy też w podróż (chyba, że na przenośnym kompututerze, lub palmtopie), ani nie poczytamy w łóżku. Tak przynajmniej było do niedawna, póki koncerny światowe nie zainteresowały się ideą publikacji elektronicznych i nie rozpoczęły produkcji urządzeń, służących właśnie do czytania książek elektronicznych.

Znana na świecie z wdrażania pionierskich rozwiązań firma Sony, już 2 lata temu rozpoczęła sprzedaż na rynku japońskim jednego z pierwszych, profesjonalnych czytników do ebooków (ang. e-book reader) o nazwie LIBRIe, wykorzystując do jego produkcji technologię firmy E-Ink, dzięki której tekst pojawiający się na wyświetlaczu wygląda jakby był wydrukowany i jest czytelny pod dowolnym kątem, nawet w słońcu, co odróżnia tą technologię od zwykłych wyświetlaczy LCD. LIBRIe przypomina gabarytami tradycyjną książkę, a dzięki specjalnemu wejściu na karty pamięci MemoryStick, możemy mieć przy sobie całą bibliotekę. To jednak dopiero początek. Firma Fujitsu pracuje już od jakiegoś czasu nad elastycznym wyświetlaczem, który ma przypominać tradycyjną kartkę papieru, oraz umożliwiać wyświetlanie kolorowej zawartości. Premiera tego elastycznego, elektronicznego papieru, który będzie można w razie czego zwinąć bez problemu jak tradycyjną gazetę, jest planowana jeszcze w tym roku.

Stworzenie elektronicznej książki (a raczej czytnika elektronicznych książek), przypominającego do złudzenia jej tradycyjny odpowiednik, może nastąpić szybciej, niż mogłoby nam się to wydawać. Zarówno z punktu widzenia wydawców jak i czytelników, takie rozwiązanie wydaje się to być strzałem w dziesiątkę. Człowiek o wiele łatwiej przyzwyczaja się do zmian, które nie są (przynajmniej z pozoru) aż tak diametralne. A skoro nowa książka XXI wieku, ma z wyglądu przypominać jej tradycyjną postać, ludzie mogą nawet nie zauważyć, kiedy wyprze ona, drukowaną siostrę, która z czasem stanie się symbolem oryginalności i prawdziwym skarbem dla jej właścicieli.

Wydawcy już teraz dostrzegają, że warto zainteresować się elektronicznymi książkami, których koszt wydania jest dużo mniejszy, a proces wydawniczy jest znacznie krótszy, niż przy druku.

Postęp digitalizacji danych, któremu zostały już poddane filmy, czy utwory muzyczne (dostępne w wersjach cyfrowych), zaczyna dotykać książek w coraz szybszym tempie. Niezależnie od tego jak bardzo zwolennicy tradycyjnych książek, czy wydawcy broniący swoich aktualnych interesów, będą się sprzeciwiać temu procesowi, jest on praktycznie nieunikniony. Cyfrowa książka już za kilkanaście lat może wyprzeć całkowicie książkę tradycyjną. Obserwując aktualne rozwiązania, nad którymi pracują firmy, może się jednak okazać, że wbrew pozorom, nie będzie się ona tak bardzo różniła od swojej, nieco starszej, bardziej tradycyjnej siostry. Zapewne będzie posiadać sztywną okładkę z niewielkim wyświetlaczem, a w środku parę kartek elektronicznego papieru, na których wyświetlimy sobie zawartość jednej z tysiąca książek, przechowywanych w pamięci.

Dzisiaj całkiem realna jest już wizja, że za 50 lat, każdy będzie nosił przy sobie swoją ulubioną książkę. A może raczej WSZYSTKIE swoje książki?

Mateusz Chłodnicki, Wydawnictwo Zlotemysli


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki