blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

darmowy ebook

Cała prawda o darmowych e-bookach

Co to jest e-book?

E-book, książka elektroniczna (ang. electronic book), to po prostu plik komputerowy zawierający tekst. Teoretycznie w założeniu powinien to być odpowiednik, normalnej książki, tylko ze w wersji elektronicznej.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Najczęściej spotykamy ebooki w postaci plików PDF, ale można też spotkać w postaci plików wykonywalnych EXE. E-book nie wymaga numeru ISBN, nie wymaga wydawcy, nie wymaga księgarni - praktycznie każdy może stworzyć własną książkę elektroniczną i ją rozdawać za darmo w internecie.

Pamiętaj: zanim zabierzesz się z napisanie e-booka, określ kto ma być jego odbiorcą.

E-booki, w polskim internecie to przeważnie tzw. poradniki, czyli np. "Jak to zrobić...to i tamto i się przy tym nie zmęczyć". Książki elektroniczne kierowane są do różnych odbiorców, lecz przede wszystkim do ludzi młodych, co zapewne wynika ze swojej formy, nie każdy jest przyzwyczajony do czytania na ekranie komputera.

E-book promujący twoją firmę, twoją działalność - powinien być oczywiście z nią związany, np. prowadzisz sklep wędkarski, napisz "Mały, praktyczny poradnik wędkarza" i dodawaj go do każdego zakupu, powyżej jakiejś kwoty lub rozdawaj na stronie za darmo, rozpowszechni się on wśród wędkarzy (jeżeli oczywiście będzie wartościowy) promując twój biznes w grupie docelowej.


 

Kto, gdzie i kiedy rozdaje darmowe e-booki?

  • Książki umieszczone bezpośrednio na stronie do ściągnięcia, najczęściej znajdują się w dziale na stronie za darmo. Nazwa działu nie przypadkowa, wywołuje odpowiednią reakcję - czyli kliniknięcie, ludzie lubią wartościowe rzeczy za darmo.
     
  • Ebooki jako darmowe fragmenty książek rozdawane przez wydawnictwa (np. ZloteMysli), takie książki przeważnie zawierają fragment całej książki, np spis treści plus jeden wybrany rozdział, są jakby zachętą do kupienia całości, taką małą próbką produktu. Działają podobnie jak np. darmowe próbki perfumów.
     
  • Rozdawane jako zachęta do zapisu na bezpłatne listy mailngowe, newslettery. Odbywa się to najczęściej, w ten sposób, że po wpisaniu adresu email, w pierwszym mailu po jego zatwierdzeniu zostaje do internauty wysłany link do ściągnięcia danej książki.
     
  • Przy sprzedaży, e-book jako dodatek od razu przy zakupie towarów i usług. Im więcej klient widzi pojedynczych korzyści z zakupu tym lepiej.
     
  • Po zakupie, wyobraź sobie że kilka miesięcy po tym jak klient dokonał u ciebie zakupu wysyłasz mu książkę elektroniczna w prezencie, przypominajac tym samym o swoich usługach. Możesz np. przy zakupie napisać że w 30 dni od zakupu klient otrzyma od ciebie książkę.
     
  • Na nośnikach, ta metoda wymaga chyba najwięcej zachodu, i czasem większych kosztów. Są różne czasopisma, które dodają do wydań, bezpłatne płyty CD, mozna się postarać, aby nasz ebook się tam znalazł. Drugą sprawą jest wydanie książek na własnych płytach CD i rozdawanie ich klientom w postaci materialnej łącznie z nośnikiem.
     

Zalety rozdawania E-booków dla promocji.

  • Zaangażowanie emocjonalne od strony posiadacza darmowego e-booka, książka elektroniczna daje nam możliwość stworzenia indywidualnej wersji dla każdego klienta. Jeżeli to tylko możliwe rozdając darmowego e-booka zażądaj od klienta podania przynajmniej imienia, a następnie umieść dedykacje, czy też np. zwyczajny napis: "Ta książka jest prezentem dla Tomka Urbana, od właścicieli firmy xxx". Odbiorca takiej książki poczuje że to jednak dla niego od ciebie. To już nie bedzie pierwszy lepszy darmowy ebook, tylko to będzie jego własna książka elektroniczna. Z którą jest emocjonalnie związany poprzez dedykacje dla niego. Jezeli książka wywrze na kliencie dobre wrażenie, będzie on również kojarzył z pozytywnymi emocjami twoją działalność.
     
  • Klient już raz dokonał wyboru coprawda narazie tylko w postaci ściągnięcia książki, ale już jest związany z twoją działalnością, bo dostał książkę od Ciebie. Już o tobie słyszał i już niejako pracujesz dla niego, pomagając mu np. "e-poradnikiem". Łatwiej mu będzie dokonywać przyszłych wyborów, bo już się nauczył wybierać wcześniej.
     
  • Darmowe e-booki rozprzestrzeniają się jak wirusy, jeżeli ich treści są oczywiście wartościowe. Dokładniej odbywa się to tak: ktoś pobiera darmowego e-booka, czyta że może go dowolnie rozpowszechniać, uznaje że ksiazka jest interesująca i przesyła jo dalej znajomym, nagrywa na płytkę, umieszcza w programach P2P itd. Po prostu dzieli się z innymi, a Ci następni rozprzestrzeniają go dalej. A my mamy dzięki temu darmową reklamę i promocje, która kidyś dotrze do do naszej grupy docelowej.
     
  • Mogą być wykorzystywane w programach partnerskich jako narzędzie pomocne dla partnerów. Zapewne już gdzieś spotkałeś się z takimi e-bookami jak:
     
    "Szybki poradnik do perswazyjnych reklam"
    "8 najważniejszych pytań by skutecznie promować swo\ój biznes"
    "Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach ".
     
    Książki te oprócz tego że niosą ze sobą wartości, służą jako narzędzie promocyjne używane przez partnerów CnebPoints - biznesowego programu partnerskiego. Partnerzy rozpowszechniają je wraz ze swoimi linkami partnerskim, dizęki czemu zarabają jeżeli taka książka trafi na potencjalnego klienta MBC.
     
  • Reguła wzajemności - Robert Cialdini wprowadził w swojej książce Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka, pojęcie "reguły wzajemności". Dostając darmowego e-booka, darmową próbkę twojej działalności, człowiek ma potrzebę podziękowania. Mama uczy małe dzieci: "Idź i podziękuj pani, bo należy dziękować." - a jako dorośli idziemy i dziękujemy za darmowego ebooka, tylko że w tym wypadku naszym podziękowaniem będzie skorzystanie z usług.

 

Jak napisać e-booka, jak napisać książkę elektroniczną.

No cóż na sam koniec nie zrobie nic innego jak zachęcę Cię do skorzystania z oferty wydawnictwa ZloteMysli i pobrania darmowego fragmentu elektronicznej książki pt. "Poznaj sekret jak pisać ebooki" autorstwa Pawła Sygnowskiego

Grupą docelową tej książki są osoby zainteresowane pisaniem ebooków, osoby chcące zarabiać na swojej wiedzy w internecie (wykładowcy, specjaliści), tak więc jeżeli należysz do którejś z nich, a zapewne należysz skoro to czytasz to dobrze tarfiłeś.
 
Zamów ksiazkę


 

Tomek Urban


(artykuł dostępny do przedruku)


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki