blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Mapa strony a SEO

autor: Piotr Zając (PraktycznyMarketing.pl)

Większość projektantów stron www, ekspertów od użyteczności oraz e-marketerów zgadza się co do faktu, iż na każdy dobry serwis www powinny składać się następujące podstawowe podstrony: strona główna (powitalna), o nas (o firmie), strona kontaktu oraz MAPA STRONY.



Jeżeli do pierwszych trzech nikt przeważnie nie ma zastrzeżeń, to z czwartą stroną już nie wszyscy się zgadzają. A jednak - według nas, Mapa Strony jest również rzeczą fundamentalną. Jest to alternatywna, hierarchiczna reprezentacja struktury nawigacyjnej serwisu, która stwarza możliwość odwiedzającemu optymalnego (jedno-klikowego) przejścia w wybrane miejsce serwisu.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Z punktu widzenia optymalizacji strony pod wyszukiwarki (SEO), argumentami za tworzeniem map stron jest fakt, że jest to jedyna strona (przeważnie na drugim poziomie hierarchii) gdzie znajdują się linki tekstowe do wszystkich podstron serwisu, a co za tym idzie, będą z pewnością przeglądnięte i zaindeksowane przez mechanizmy przeszukujące, włącznie z tymi, które mają ograniczenia co do głębokości przeszukiwania.

Dodatkowo, w Przewodniku Webmastera - udostępnianego przez Google - poświęca się sporo miejsca na temat map stron www; tym samym, muszą one mieć jakieś znaczenie.

Mapa strony ma ogólnie pozytywny wpływ na wartość serwisu www. Takie mapy dostarczają w jednym miejscu sporą dawkę linków tekstowych prowadzących do kluczowych miejsc strony internetowej. Wiadomo również, że linki tekstowe są bardziej lubiane przez wyszukiwarki niż linki graficzne - i nie ważne czy i jak dobrze opracowane są opisy alternatywne i nazwy obrazków. Każda odpowiednio stworzona mapa strony dostarcza odpowiednich linków i tzw. anchor text prowadzących do ciekawej zawartości na stronie.

Wielkość ma znaczenie

Nie ważne czy dla dużych czy małych serwisów, mapy stron mają duże znaczenie. Nie tylko ułatwiają pracę wyszukiwarkom, ale dostarczają ważnych informacji na temat rozmieszczenia interesujących tematów na stronie oraz dobrze przedstawiają zawartość strony.

Dla małych stron, mapa może zawierać linki do każdej z podstron. Nie koniecznie mapa strony musi odpowiadać hierarchii kategorii na stronie. Linki mogą być równie dobrze poukładane np. tematycznie. Taki przykład prostej organizacji mapy strony jest odpowiedni do serwisów o 100 podstronach lub mniej.

Kiedy strona jest rozbudowana i wszystkie podstrony przekraczają kilkakrotnie wielokrotność 100, nie jest zbyt dobrym pomysłem umieszczanie w mapie strony linków do wszystkich podstron. Nie jest to zbyt przyjazne wyszukiwarkom. Nawet Google odradza umieszczaniu więcej niż 100 linków w mapie serwisu.

Serwisy o wielu tysiącach podstron powinny w mapie stron zawierać linki do głównych części (działów). Najczęściej linki te służą do rozwinięcia danego wątku szerzej - pod takim linkiem powinny się znaleźć odpowiedni informacje powiązane z tym głównym tematem.

Jedną z dróg by zoptymalizować "dziesiąt" różnych kategorii zawartości dużej strony jest zawarcie krótkiego opisu głównych działów. Można tak stworzyć następującą strukturę: link do głównej kategorii wraz z krótkim opisem jej zawartości; linki do kolejnych zagłębień w - danej kategorii - szczegółowiej przedstawiające zagadnienie. W takim układzie, zarówno odwiedzający, jak i mechanizmy przeszukujące będą łatwiej poruszać się po nawet bardzo rozbudowanej stronie.

Tego typu rozwiązania sprawdzają się np. przy stronach dostarczających zróżnicowane produkty lub usługi. Mapy takie są również wykorzystywane przy większych stronach do wskazania wyszukiwarkom nowej zawartości serwisu (np. pojawienie się nowych działów na stronie). Skraca to wówczas czas potrzebny na odkrycie i zindeksowanie przez wyszukiwarki takich nowych działów w ramach strony.

Ekstremalnie rozbudowane serwisy, takie jak portale korporacyjne, gdzie ilość stron może sięgać i 100 tys., mogą zastosować dokładnie taką samą technikę organizacji mapy strony. Linki mogą dotyczyć głównych linii produkcji, usług, itp., mogą równie dobrze być rozbite na poszczególne dywizje, działy w ramach organizacji. I tak samo tutaj zawartość kontekstowa upraszcza strukturę i gra znaczącą rolę w hierarchizacji zawartości rozległych, zróżnicowanych zawartościowo serwisów korporacyjnych.

Często zdarza się, że tego typu kontekstowe mapy serwisów dużych korporacji połączone są z innymi, mniejszymi (bardziej szczegółowymi) mapami poszczególnych serwisów (np. stron poszczególnych oddziałów w różnych krajach). Tworzy to swoistą sieć połączeń w ramach jednej organizacji.

Widzieć znaczy wierzyć

Zaimplementowanie na swoim serwisie mapy strony nie jest jedyną właściwą drogą optymalizacji serwisu. Jednakże, mapa strony pozostaje główną metodą dostarczania mechanizmom przeszukującym pełnej, jasnej i właściwej informacji o zawartości danego serwisu.

Zindeksowanie Twojego serwisu przez wyszukiwarki jest fundamentem do bycia zauważonym w Internecie. W sieci istnieje nawet kilka bezpłatnych i płatnych narzędzi do tworzenia map stron. Czy zrobisz to sam, czy użyjesz jakiegoś narzędzia pamiętaj, że warto jest to zrobić. A widząc (badając statystyki) wpływ jaki mapa strony wywrze na mechanizmach indeksujących sprawi, że uwierzysz w skuteczność tego narzędzia.

Źródło: Serwis Praktycznego i Skutecznego Marketingu



----------

Piotr Zając, absolwent kierunku "Handel i usługi elektroniczne" oraz "Europeistyka" Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Od wielu lat fascynuje i zajmuje się w praktyce zagadnieniami związanymi z e-marketingiem i e-biznesem.
Pomysłodawca, właściciel i redaktor naczelny serwisu http://www.PraktycznyMarketing.pl.
Jest doradcą i specjalistą ds. e-biznesu w agencjach interaktywnych.

http://www.PraktycznyMarketing.pl
http://www.PraktycznyMarketing.pl/newsletter

----------

Ten artykuł pochodzi z serwisu Artykularnia.pl - źródła darmowych artykułów do przedruku!


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki