blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

6 najczęściej popełnianych błędów marketingowych.

1 Marketing do niewłaściwych osób.

Czy wiesz do kogo kierujesz promocję swojej firmy? Czy zastanawiasz się do kogo dotrą Twoje reklamy? Czy myślałeś nad tym, czy odbiorcy Twoich reklam, Twojej promocji mogą być zainteresowani Twoim produktem?

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Czy raczej promujesz się na oślep, do wszystkich. Licząc na cud, że jakoś to będzie. Myśląc, że wśród dużej grupy osób znajdzie się ktoś zainteresowany Twoim produktem. Prawie nie jesteś w błędzie. Z pośród tysięcy ludzi do których kierujesz swoją promocję znajdzie się jakiś chętny na Twój produkt.

Ale taki sposób promocji przypomina próbę rozłupania skorupki jajka, młotem pneumatycznym. Dużo zachodu, dużo wysiłku i jeszcze więcej hałasu a efekt? Raczej nie nadający się do jedzenia.

Określ swoją grupę docelowa i przestań reklamować się na ślepo. Jeżeli chcesz wypromować swoją usługę musisz najpierw wiedzieć komu chcesz ją sprzedać. Kto jest Twoim idealnym klientem? Ile ma lat jakie ma wykształcenie, ile zarabia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci lepiej przygotować ofertę dzięki czemu więcej ludzi kupi od Ciebie.

Pozwolą Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, które byś stracił promując swoja firmę niewłaściwym osobom.

2 Pisanie o cechach nie o korzyściach. Czyli co tak naprawdę kupuje każdy klient?

Moc 400 Watt, szybkość druku 30 stron na minutę, monitor LCD. To wszystko są cechy produktów. Same cech jednak nie sprzedają. Ludzie nie kupują głośników o mocy 400 Watt, ludzie kupują brzmienie muzyki tak głośnie, że sąsiedzi z sąsiedniego bloku krzywo się na nich patrzą.

Zupełnie inaczej brzmi cecha 30 stron na minutę poparta korzyścią. Nowy model drukarki XYZ pozwoli Ci wydrukować zaległy 30 stronicowy raport dla szefa w czasie krótszym niż wstawienie wody na kawę.

Zupełnie inaczej wydaje się pieniądze na „monitor LCD” niż na „monitor, który nie meczy oczu, dzięki technologii LCD”.

Staraj się pisać o korzyściach wynikających z cech produktu. Same cech nic nie znaczą dla klienta.

3 Podawanie ceny przed opisaniem korzyści i cech.

To jakby mężczyzna zapraszał na randkę dziewczynę, którą 5 minut temu poznał w tramwaju. Ona prawie go nie zna. Zamieniła z nim ledwie kilka słów, a ten już prosi ją o spotkanie. Zaczep kilka nieznanych sobie kobiet na ulicy i poproś je o spotkanie zobaczysz ile z nich się zgodzi.

Dlatego, zanim przejdziesz do ceny produktu najpierw opisz na czym klient skorzysta kupując Twój produkt. Opisz problem, i w jaki sposób Twoja usługa go rozwiązuje. Zbuduj wartość produktu a dopiero potem podaj cenę.

4 Skupianie się na swojej firmie a nie na kliencie.

Pozwól, że zadam Ci jedno zasadnicze pytanie. „Kogo oprócz Ciebie samego, obchodzi Twoja firma?” Powiem Ci kogo: NIKOGO. Nikogo nie obchodzi Twoja firma. Nikogo nie obchodzi co robicie i czym się zajmujecie albo że macie młody, kreatywny zespół.

"Klienta obchodzi tylko i wyłącznie on sam" Dobrze zapamiętaj sobie te słowa. Klienta nie interesuje Twój produkt, dopóki nie będzie on widział jakiś korzyści w nim dla siebie. Klient zawsze patrzy przez pryzmat korzyści które odniesie wybierając produkt:

- "Co z tego będę miał?" -
- "Jakie korzyści mi to przyniesie?"

Niby to oczywiste jednak, wiele stron internetowych zaczyna się od słów: Nasza firma…

Chcemy Państwu zaprezentować…

Firma XYZ zajmuje się…

Jeżeli chcesz w końcu skutecznie promować się w Internecie. Zmień kierunek swojej strony z "Na firmę" na "Na klienta". Dzięki temu klient szybciej zrozumie , że może skorzystać na współpracy z Tobą.

5. Brak wezwania do wykonania natychmiastowej akcji.

Jest to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Reklama jest dobra i interesuje odbiorcę ale nie określa jasno co odbiorca ma zrobić po jej przeczytaniu. Zamiast napisać, zapisz się na newsletter, wejdź na www.XYZ.pl lub zadzwoń na infolinię pozostawiają klientowi wolną rękę.

Jako, że z natury ludzie są leniwi (autor również) to zwykle odkładają to co powinni zrobić teraz na później. Każdy z nas wie czym w 90% przypadków, takie odkładanie kończy się. Niczym.

W swoich reklamach zawsze proś o wykonanie konkretnej akcji aby nie stracić zainteresowanego klienta. Pamiętaj, aby dać powód do wykonania takiej akcji (niższa cena przez najbliższe dwie godziny itp.)

6 Brak możliwości kontaktu.

To dziwne ale niektórzy Twórcy reklam zdają się naiwnie myśleć, że ich reklama tak zaintryguje odbiorców, że Ci przerwą to co robili i zaczną szukać informacji o produkcie. Ile razy zdarzyło Ci się tak zrobić? Mi osobiście nigdy.

Ile razy widziałeś reklamy w gazecie. Na której nie było podanego, sposobu kontaktu z firmą. Nie było napisane co robić, aby zamówić ten produkt.

To wręcz nie prawdopodobne, a jednak często zdarzają się takie sytuacje. Zawsze podawaj jakiś kontakt w swoich reklamach. Unikniesz sytuacji w której klient nie będzie wiedział jak się z Tobą skontaktować przez co stracisz go.



----
Jeżeli chcesz dowiedzieć się czy popełniasz 14 innych, najczęstszych błędów, wejdź na http://www.malareklama.pl/a/22.html

Piotr Organista zajmuje się skutecznym promowaniem małych firm w Internecie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o innych sposobach promocji swojej firmy, wejdź na www.MalaReklama.pl


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki