blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Czym jest program partnerski?

  • Program partnerski to umowa polegająca na współpracy między sprzedawcą/usługodawcą a partnerem.

  • Program partnerski to dodatkowa droga do zwiększenia sprzedaży witryny internetowej poprzez sieć partnerów współpracujących z dana firmą.

  • Program partnerski to sposób zarabiania/dorabiania pieniedzy na stronie internetowej.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 



Geneza PP

Program partnerski został spopularyzowany przez firmę Amazon.com (księgarnia internetowa). Jeff Bezos właściciel tej księgarni założył program partnerski już w 1996 roku, dał on możliwość pośrednictwa sprzedaży innym firmom, w zamian za prowizje. Nie był to jednak pierwszy internetowy program partnerski, jednakże stał się on najbardziej popularny, co przyczyniło się do powstawania nowych pp.



Podmioty programu partnerskiego

  • Firma sprzedająca - firma wykorzystująca program partnerski do zwiększenia swoich zysków, do promocji swoich produktów np. CnebPoints.
  • Partnerzy - osoby promujące dany produkt w zamian za prowizje np. ja i mój serwis ulotka.biz - przykładowe strony promują różne produkty z programów partnerskich zobacz więcej: zarabianie przez internet, firma taka pobiera opłaty abonamentowe lub prowizyjne.
  • Platforma programów partnerskich (opcjonalnie) - firma usługowa będąca dostawcą rozwiązań technologicznych i łącznikiem pomiędzy firmą sprzedającą, a partnerem np. ProPartner.


Korzyści partnera z programu partnerskiego

Najczęściej korzyścią dla partnera, jest po prostu zarabianie pieniędzy, najczęściej odbywa się to trzema sposobami:

  • pay-per-lead - prowizja za nakłonienie internauty do wykoanania jakiejś czynności, np. wypełnienie ankiety, rejestracja w serwisie itd.
  • pay-per-click - prowizja za sprowadzenie klienta na stronę, za klikniecie w baner, w link, np. 15 gr za klikniecie w baner, aktualnie znalazłem takie programy na platformie tradedoubler.com.
  • pay-per-sale - prowizja za nakłonienie do zakupu, jest to obecnie najpopularniejsza metoda np. ZłoteMyśli i CnebPoints.
Nie każdy program partnerski daje możliwość zarabiania pieniędzy, np. algorytmy.pl, w zamian za kierowanie klientów do serwisu daje możliwość "wykupienia" abonamentu i innych usług.



Co z programu partnerskiego ma firma sprzedająca?

Firma sprzedająca nawiązuje współpracę z wieloma osobami/firmami, którzy promują jej produkty, najczęściej są to właściciele stron internetowych, którzy stosują różne formy promocji internetowej, aby sprzedać produkt firmy. Głównym celem firmy prowadzącej pp jest zwiększenie sprzedaży bezpośredniej, należy tu również zauważyć, że istnieją firmy których głównym działaniem promocyjnym jest właśnie program partnerski np. ZłoteMyśli (ok 60-70% sprzedaży pochodzi z pp) i Cneb.



Zalety programów partnerskich

Program partnerski jest coraz częściej wybieraną formą promocji w internecie, poprzez swoją uniwersalność i unikalne cechy stanowi wręcz prawie doskonałe rozwiązanie. PP jest rozwiązaniem, które pozwala płacić za konkretne wyniki, np. tylko za efektywną promocje, za nakłonienie do wykonania danej czynności.

  • W przeciwieństwie do innych form promocji gdzie sprzedawca jest narażony na duże ryzyko powodzenia, program partnerski pozwala na przeniesienie tego ryzyka na partnera. To partner podejmuje działania promocyjne, to partner jest narażony na koszty z tym związane.
  • Budowanie lojalności, nawiązywanie współpracy pomiędzy klientem a firmą, firma współpracuje z partnerem który promuje jej produkty, partner może (choć) nie musi być klientem.
  • Możliwość promowania się w serwisach związanych tematycznie z twoją firmą.
  • Przy programach wielopoziomowych (partner dostaje prowizje od poleconych partnerów), partnerzy sami dbają o zdobywanie nowych partnerów.



Zagrożenia dla firmy?

Program partnerski można nazwać pewną formą outsourcingu, czyli wydzielenia części działalności firmy poza jej strukturę organizacyjną, w tym wypadku *promocji*, lecz ma kilka różnic, co wiąże się z innymi kosztami i formami ryzyka. Firma ponosi koszty 3 rodzajów.

  • Pierwsze to koszty prowadzenia programu partnerskiego: koszt uruchomienia programu, koszty szkolenia, dokształcania partnerów (nie zawsze), koszty czasu poświęconego na kontakt z partnerami.
  • Drugimi kosztami są koszty ryzyka związanego z brakiem odpowiednich skutecznych partnerów, znalezienie takowych nie zawsze odbywa się natychmiast, najczęściej partnerzy to ludzie "młodzi w internecie", którzy znaleźli informacje o możliwości zarobku, trzeba ich dokształcić, a to trwa i wiąże się z kosztami. Istnieją programy partnerskie, które po kilku lat działalności nie mają aktywnych partnerów, a są prężnie się rozwijające, których podstawa jest pp.
  • Trzecim kosztem dla sprzedawcy jest koszt utraconych doświadczeń, koszt utraconej wiedzy na temat promocji, na rzecz wiedzy partnera, który ją zdobywa, firma powoli staje się uzależniona od PP. W większości pp partner nie ma obowiązku informować firmy o wszystkich działaniach, ma wolną rękę, tak więc w przypadku znalezienia skutecznej metody promocji, firma nie musi się o niej dowiedzieć.

Firma decydujac się na założenie programu partnerskiego, musi liczyć się jeszcze z tym, ze nie jest to jednorazowe działanie, jest to długa strategia marketingowa, z której w pewnych warunkach ciężko się wycofać nie tracąc, klientów i opini. Najczęściej jest to związanie firmy na stałe z tą techniką promocji.

Tomek Urban, 2006 01 07


(artykuł dostępny do przedruku)


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki