blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Na co zwracają uwagę wyszukiwarki przy tworzeniu rankingu stron

Zasada działania wszystkich najpopularniejszych wyszukiwarek jest bardzo podobna. Są jednak pewne różnice, do których należy między innymi ważność określonych elementów strony dla robota danej wyszukiwarki, branych pod uwagę przy tworzeniu rankingu. Znajomość zagadnień opisanych w tym artykule ma więc bardzo duże znaczenie przy pozycjonowaniu stron.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetowyą na świecie, dlatego optymalizując stronę warto zacząć od zapoznania się z systemem tworzenia rankingu stron w tej właśnie wyszukiwarce. Sercem Google jest tak zwany PageRank (PR), zaawansowany algorytm oceny wartości danej witryny na podstawie ilości odsyłaczy prowadzących do niej z witryn zewnętrznych oraz innych czynników. Szczególną uwagę wyszukiwarka zwraca na tak zwany link popularity, czyli ilość odsyłaczy z innych stron prowadzących do danego serwisu. Tutaj duże znaczenie ma także wartość linku (jeżeli strona, na której umieszczono odsyłacz do innej witryny ma wysoką wartość PageRank, to wartość linku też będzie wysoka) oraz anchor tekst, czyli treść linku np.:

>a herf=http://www.nazwastrony.pl/>anchor text

Oprócz tego korzystny wpływ na pozycję w Google mają nagłówki H1 - H6. Nagłówek H1 umieszcza się zwykle na początku strony, a pozostałe wykorzystywane są jako podtytuły kolejnych działów na stronie, np.:

Pozycjonowanie stron

Warto również zadbać, aby słowa kluczowe zawarte w znaczniku META KEYWORDS występowały we właściwej treści strony, najlepiej jako nagłówek H1 - H6 lub pomiędzy a (ewentualnie w znacznikach , , albo ). Słowa kluczowe nie powinny stanowić zbyt dużej części zawartości danej strony. Warto pamiętać, żeby opatrzyć każdy obrazek na stronie (znacznik IMG) odpowiednim komentarzem (ALT) i/lub tytułem (TITLE), np.:

krótki komentarz opisujący obrazek

Niemałe znaczenie przypada właściwemu tytułowi witryny (tekst pomiędzy i ). Powinien on być krótki, zwięzły i najlepiej odzwierciedlający treść serwisu. Znaczniki META nie mają już dla Google takiego znaczenia jak dawniej, ale należy umieścić przynajmniej te: DESCRIPTION (opis strony widoczny zwykle w wynikach wyszukiwania zaraz po tytule serwisu), KEYWORDS (zawiera słowa kluczowe najczęściej występujące w treści danej strony), ROBOTS (przy pomocy odpowiednich parametrów instruuje pajączka, jak ma indeksować witrynę). Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć w pozostałych artykułach dostępnych w tym serwisie.

Onet.pl to polska wyszukiwarka oparta o rozwiązania silnika Infoseek (obecna Inktomi). Dla tej wyszukiwarki wciąż duże znaczenie mają znaczniki META, a szczególnie opis DESCRIPTION i słowa kluczowe KEYWORDS (crawler czyta pierwsze 256 znaków z KEYWORDS). Wyszukiwarka nie toleruje powtarzających się elementów w wyżej wymienionych znacznikach, np. jeśli w słowach kluczowych wpisane będzie:

to po zadaniu pytania "pozycjonowanie" taka strona znajdzie się znacznie niżej niż witryna opisana:

Bardzo ważny jest tytuł strony. Tekst wpisany w polu TITLE będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania jako tytuł dokumentu. Dobry wpływ ma również zawartość słów kluczowych w tekście i komentarze oraz opisy plików graficznych. Warto wiedzieć, że pozycję strony w wyszukiwarce Onet.pl może podwyższyć obecność danej strony w katalogu Onet.pl - jest to szczególnie ważne dla stron wykonanych w technologii Macromedia Flash, gdyż pajączki nie potrafią odczytać zawartości plików flashowych.

Wp.pl jest polską wyszukiwarką opartą o mechanizmy NetSprint. W pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania wyświetlane są strony z Katalogu Wirtualnej Polski (http://katalog.wp.pl) , uszeregowane według trafności, dlatego chcąc uzyskać wysoką pozycję w tej wyszukiwarce nie wolno zapomnieć o dodaniu swojej witryny do jej katalogu. Trafność obliczana jest na podstawie ilości wystąpień danego wyrażenia w tytule, adresie, opisie i słowach kluczowych, podanych podczas zgłaszania serwisu do Katalogu WP, a zatem po wpisaniu w wyszukiwarce słowa np. "komputery", witryna, której tytuł i adres (np. www.komputery.pl) zawiera ten wyraz, będzie wyżej, niż strona, która zawiera to słowo np. tylko w tytule. Po wyczerpaniu stron z Katalogu WP zawierających szukane informacje, wyświetlane są wyniki z systemu NetSprint, który szczególną uwagę zwraca na znaczniki META, tytuł (TITLE), ilość linków ze stron zewnętrznych prowadzących do danego serwisu (link popularity), nagłówki H1 - H6, zawartość słów kluczowych we właściwej treści witryny oraz opisy plików graficznych (znacznik IMG z parametrem ALT i/lub TITLE).

Yahoo! Search jest wyszukiwarką największego portalu internetowego - Yahoo! Każdego dnia korzysta z niej setki tysięcy osób z całego świata, niestety nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością wśród polskich internautów (przede wszystkim ze względu na brak polskiej wersji językowej). Jej możliwości pozwalają na wyszukiwanie stron WWW, plików wideo, obrazków i wielu innych źródeł. Podstawą tworzenia rankingu wyników jest liczba słów występujących na stronie, które mają związek z zadanym pytaniem.



--
Artykuł pochodzi ze strony: www.pozycjoner.org
 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki