blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Jak napisać skuteczną ofertę i nie tracić więcej pieniędzy ?

Każde przedsiębiorstwo stawia sobie za nadrzędny cel zaistnieć na rynku, stworzyć wyraźny, pozytywny i godny zaufania wizerunek. To pozwala na wyróżnienie siebie oraz swojej oferty spośród konkurencji, buduje trwałą więź z klientami oraz pracownikami, tworzy zaufanie do firmy.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

"Wizerunek" jednak to pojęcie bardzo niestabilne i dynamiczne, nieustannie podlega zmianie na skutek zmiany poglądów i upodobań oraz opinii publicznej. Dlatego jeżeli chodzi o prezentację firmy, należy "cały czas trzymać rękę na pulsie". Wytworzony obraz firmy nie zawsze może być prawdziwy, może wynikać z subiektywnego doświadczenia, jak i zasłyszanych pogłosek.

Wizerunek zewnętrzny oraz reputacja firmy w dużej mierze jest kształtowany przez media, m.in. radio, telewizję, Internet. To powoduje, że większość firm dzisiaj decyduje się tam właśnie zamieścić swoją reklamę. Dzięki mediom można uzyskać informacje o firmie, ofercie, postrzeganiu jej oraz otoczeniu konkurencyjnym. Dlatego w dobie współistnienia różnorodnych kanałów informacyjnych oraz globalizacji konieczne są kompleksowe rozwiązania w zakresie strategii polityki informacyjnej. Dzisiaj o profesjonalizmie firmy świadczy perfekcyjnie zaplanowany, szczegółowo dopracowany oraz konsekwentnie realizowany plan działań informacyjnych.

Pamiętać również należy, że na dzisiejszym rynku szczególnie trafne są słowa: "kto pierwszy, ten lepszy...", a pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

Dobra prezentacja to coś więcej niż atrakcyjne opakowanie. Wręcz przeciwnie, zbyt przerysowana oprawa może przysłonić treść oferty i nie wzbudzić zaufania odbiorcy.

Nawet jeśli Twoja reklama okazała się skuteczna i Internauta wszedł na Twoją stronę WWW nie jest to jeszcze sukces. To dopiero początek i tylko od Ciebie teraz zależy jak przedstawisz mu swoją propozycję i jak On ją odbierze.

No dobrze, więc co zrobić, żeby osiągnąć zamierzony sukces, jak sprawić, żeby zainteresować klienta swoją ofertą??? Cóż, trzeba ją tak opracować, żeby jasno z niej wynikało, iż "jedynie głupiec może ją odrzucić".

  1. Pierwszym z kluczy do sukcesu jest dobry nagłówek. To jeden z najważniejszych elementów profesjonalnej reklamy, bo to właśnie nim musisz wzbudzić zaufanie i uwagę klienta, a masz na to zaledwie kilka sekund! W przeciwnym razie, jeżeli Twój nagłówek nie uchwyci uwagi przeglądającego ofertę, odbiorca nie będzie chciał czytać dalej i Twoje starania spełzną na niczym. Jak wynika ze średnich statystycznych trafnie opracowany tytuł to 80 % efektywności ogłoszenia.

    Jaki powinien być nagłówek?

    • ciekawy, wzbudzający ciekawość, ekscytujący ( dużym sukcesem cieszą się sformułowania z "jak" lub nagłówki negatywne z "nie"),
    • kontrowersyjny,
    • ma "krzyczeć o korzyściach", które przyniesie choćby czytanie oferty,
    • nie może być nudny i standardowy, dlatego trzeba unikać szablonowych zwrotów, nie powinien zawierać ceny.


  2. Bardzo ważne jest również stosowanie krótkich zdań, paragrafów, sentencji tak, aby styl był przejrzysty, łatwy, zrozumiały i zachęcał do czytania. Jest to tzw. "Reguła Białej Przestrzeni".

  3. Do Odbiorcy należy się zwracać - Ty, gdyż to tworzy więź pomiędzy czytającym a Twoją Firmą. Unikać natomiast należy sformułowań ogólnych typu: "Pan", "Państwa".

  4. Zawsze należy używać języka potocznego, mówionego, bo to wywiera lepsze wrażenie na czytelniku. Język literacki i wyszukane zwroty są dobre, ale w książkach naukowych i literaturze. Dozwolone jest również zaczynanie zdań od "a", "i"... Sam tekst powinien stwarzać wrażenie luźnej rozmowy.

  5. Tekst dynamiczny zawsze robi pozytywne wrażenie, dlatego musi być w nim trochę akcji, ekspresji, zwrotów bezpośrednich, stąd konieczne jest stosowanie mocnych czasowników ( np. wejdź, zamów, odkryj...), dużo wykrzykników i zdań twierdzących. Tekst ma wzbudzać emocje, ma mieć nawet ton propagandy. Inaczej nie uda Ci się osiągnąć sukcesu.

  6. Pisząc oferty reklamowe nie należy bać się pytań retorycznych. Odpowiedź - jakie pozytywne zmiany niesie za sobą nasz produkt ma być oczywista i jasna. To pobudzi ciekawość klienta, zachęci do myślenia oraz dalszego czytania.

  7. Tekst naszej reklamy powinien być płynny i logiczny. Każda nowa myśl powinna wynikać z poprzedniej, bo tylko taka treść motywuje do zapoznania się z całą oferta.

  8. Nie trzeba obawiać się tworzenia długich ofert reklamowych. Jednak tylko, jeżeli są ciekawe zostaną przeczytane do końca, choćby nawet miały zajmować kilka stron. Należy na papier przelać wszystko, co się ma do powiedzenia pamiętając, że najbardziej odstraszająca jest nuda.

  9. Ważne jest graficzne wyróżnienie tekstu, więc użycie dużych liter, podkreśleń, zmiana tła czcionki lub jej koloru dla znaczących słów w ofercie. To właśnie te najważniejsze myśli pierwsze są widoczne dla czytającego. Pamiętać należy, aby nie przesadzać, wyróżniając najwyżej 3 słowa obok siebie.

  10. Tekst najlepiej jest przerywać tabelką, wypunktowaniem, wyliczeniem lub kolumnami. Tym sposobem przerywa się monotonie czytania i uatrakcyjnia treść.

  11. Jeżeli to tylko możliwe - dołączać zawsze zdjęcie towaru. Każdy lubi widzieć produkt, a nie kupować "kota w worku". Gdy odbiorca zobaczy obraz oferowanego produktu szanse na sprzedaż znacznie wzrosną.

  12. Nie należy się bać stosować ostrych sformułowań, swoich sądów. Zawsze jednak popierać je trzeba rzeczowymi dowodami.

  13. Pisać krótkimi, sensowymi zdaniami, stosując przy tym zasadę 10 słów w zdaniu. Ta metoda wciąga i ułatwia czytanie ze zrozumieniem.

  14. Zawsze można do oferty dodać swoje rekomendacje, czyli opinie poprzednich klientów o Firmie. To psychologiczne zagranie spowoduje, że "nasze akcje znów wzrosną".

  15. Na koniec podawać zawsze dokładne dane kontaktowe i teleadresowe i e-mail. Dobrze działają linki "Zamów" lub "Polec znajomemu". Jeszcze lepiej jeśli przy danych dołączone jest zdjęcie, co sprawia, że reklama będzie bardziej wiarygodna.

W ofercie promującej firmę każde słowo trzeba starannie dobierać, nic też nie może być bez znaczenia. Magia słów jest tutaj ogromna. Każdy wyraz, zdanie "jest na miarę złota." Najlepiej to widać na przykładzie reklamy.

Z ostatnio przeprowadzonych badań marketingowych dowiedziono, że wszystkie słowa, które mają "pozytywne asocjacje i pachną troszeczkę sensacją, dobrym życiem i mistycyzmem" przynoszą największy sukces.

Nie należy więc używać słabych słów lub sformułowań, bądź wyrazów, które się źle kojarzą.



--
Artykuł pochodzi ze strony: Agencja Interaktywna 5m.pl
 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki