blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

30 sposobów reklamowania stron internetowych

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

  1. tradycyjny baner internetowy- reklama graficzna, umieszczana na stronach internetowych, mająca za zadanie nakłonić odwiedzającego do kliknięcia i przejścia na reklamowany serwis. Banery mogą być statyczne lub animowane, standardowy rozmiar banera to 468x60 pikseli. Baner jest jedną z najstarszych form reklamy w internecie, pierwszy baner powstał w 1994 roku.

  2. baner rozwijany- to niewielki element graficzny, który powiększa się w momencie najechania na niego kursorem myszki, ukazując większa reklamę.

  3. baner śródtekstowy- to element graficzny, stanowiący reklamę, umieszczany w środku tekstu, w ten sposób że czytelnik zmuszony jest zwrócić uwagę na reklamę (chcąc ją omiąć wzrokiem).

  4. przyciski - buttony - to reklama graficzna umieszczana na stronach internetowych, w przeciwieństwie jednak do banerów, na których umieszcza się treści nakłaniające do kliknięcia, na przycisku przeważnie umieszcza się logo firmy. Rozmiary przycisków są znacznie mniejsze od rozmiarów banerów, wahają się w granicach 100x100 pikseli.

  5. billboard - to poziomy element graficzny lub tekstowy umieszczany na górze strony, przeważnie zajmujący całą jej szerokość.

  6. skyscraper - to pionowy element graficzny lub tekstowy umieszczany w bocznej kolumnie strony.

  7. pop-up (ang. pojawić się) - wyskakujące okienko reklamowe, przeważnie samo w sobie stanowiące małą stronę www o mniejszych rozmiarach niż oglądana strona. Okienko to otwiera się momencie ładowania się strony i w założeniu ma stać się aktywnym oknem (przed właściwym oknem przeglądarki).

  8. pop-under - podobnie jak pop-up jest to okienko reklamowe, różnica polega na tym, że pop-under otwiera się w tle, pod właściwym oknem przeglądarki.

  9. pop-exit - to także okienko reklamowe, lecz w przeciwieństwie do poprzednich otwiera się w momencie opuszczania strony przez użytkownika.

  10. transitional pop-up - przejściowe okienko pop-up pojawiające się na kilkanaście sekund w momencie ładowania się strony.

  11. brandmark - element graficzny podobny do pop-up, lecz będący częścią danej strony, a nie osobnym oknem. Brandmark zasłania treść strony, może mieć dowolny kształt, posiada znak x wyłączający reklamę.

  12. kick ad - w funkcjonalności podobny do brandmark, z tą różnicą, że kliknięcie na znak x przenosi nas do reklamowanego serwisu.

  13. mailing - to rozesłanie emaili z treścią reklamy, na listę adresową. Mailing może być kierowany do odpowiedniej grupy internautów o specyficznych zainteresowaniach itd. Mailing możemy wykupić w serwisach tematycznych, portalach, wortalach posiadających listę adresową.

  14. watermarks - znaki wodne, logo lub graficzny adres strony, wyświetlony i wielokrotnie powtórzony w tle strony.

  15. intersitials - odpowiednik telewizyjnych spotów reklamowych, kilku kilkunasto sekundowe pojawienie się okna zasłaniającego stronę, czy też dźwięku (audio intersitials) w momencie ładowania się stron serwisu.

  16. scroll baner - reklama graficzna lub tekstowa wyświetlana na stronach internetowych, przesuwająca się wraz z przesuwaniem zawartości strony. Reklama ma tą zaletę że jest zawsze widoczna.

  17. latający kursor - doczepienie do kursora logo reklamowanej firmy, logo porusza się wraz z ruchem kursora.

  18. sponsoring - polega jak sama nazwa wskazuje na sponsorowaniu serwisów internetowych, w zamian za informacje o sponsoringu lub inną reklamę na stronie. Przeważnie odbywa się to na zasadzie opłacania konta hostingowego i domeny prywatnemu serwisowi tematycznie związanego z usługami danej firmy.

  19. program partnerski - umowa pomiędzy internautami, właścicielami stron internetowych, a firmą udostępniającą program partnerski, polega na płaceniu za polecanie serwisu przez partnerów. Program partnerski jest bardzo skuteczną formą promocji, gdyż umożliwia płacenie partnerom tylko za skuteczną reklamę, np. gdy polecony klient dokona zakupu. Dowiedz się więcej o programach parterskich.

  20. reklama na aukcjach internetowych - może trochę nietypowy sposób, lecz bardzo tani. Odbywa się to poprzez wystawienie przykładowego towaru, usługi na sprzedaż na aukcji internetowej przeważnie taniej niż w serwisie. Niektórzy stosują troszkę bardziej rozszerzona taktykę, wystawiając cały serwis internetowy lub nawet firmę (udziały w firmie) na aukcje za bardzo wysoką kwotę, do transakcji rzecz jasna nie dochodzi, ale ludzie zaciekawieni wchodzą oglądając serwis.

  21. pozycjonowanie i optymalizacja strony - optymalizacja polega na dostosowaniu strony do lepszej jej interpretacji przez wyszukiwarki, pozycjonowanie natomiast na podwyższaniu jej pozycji w wyszukiwarkach. Oba te zabiegi mają na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej wywołane zwiększoną liczbą wejść z wyszukiwarek. Zobacz więcej: pozycjonowanie stron.

  22. uczestniczenie w dyskusjach internetowych - to niestety dużo czasu zajmuje, chodzi o zabieranie głosu w dyskusjach na forach internetowych, listach dyskusyjnych czy usenecie (przykład: dyskusja o ebiznesie) . Do każdej wypowiedzi w stopce lub profilu użytkownika (na forach) umieszcza się link wraz z opisem do reklamowanej strony. Reklama taka może być wyjątkowo skuteczna pod dwoma warunkami:
    1. Jest to dyskusja, w której uczestniczą twoi potencjalni klienci.
    2. Twoje wypowiedzi mają odpowiednią wartość merytoryczną.
    Dodatkowym atutem takiej reklamy w niektórych przypadkach jest umieszczenie linku widocznego dla wyszukiwarek, dzięki czemu może być przydatna pozycjonowaniu strony.

  23. darmowe publikacje - reklama poprzez dostarczanie internautom wartościowych informacji w ebookach, newsletterach i serwisach tematycznych np. w serwisie ebiznes.org.pl.

  24. artykuły sponsorowane - płatne umieszczanie w serwisach tematycznych, artykułów reklamujących daną usługę, dany produkt lub firmę.

  25. reklama w komunikatorach internetowych - wystepują 3 forumy takiej reklamy:
    1. Wykupienie reklamy w komunikatorze.
    2. Ustawienie statusu (opisu) na adres strony.
    3. Wysyłanie do odpowiedniej grupy docelowej (komunikator zezwala na selekcje, pod względem wieku, płci, miejsca zamieszkania) krótkiej informacji reklamowej lub tzw. "łańcuszka", reklama taka może być uznana za spam (niechcianą reklamę).

  26. boksy reklamowe - to system wyświetlania linków, reklam sponsorowanych (płatnych) w wyszukiwarkach internetowych i na stronach związanych tematycznie z treścią reklamy. Dwa popularne systemy boksów to google adwords i onet boksy.

  27. ogłoszenia drobne - drobne ogłoszenia umieszczane w prasie, magazynach, tablicach ogłoszeniowych i katalogach np. B2B - biznes oferty, Panorama Firm, oczywiście nie należy tu ograniczać się do elektronicznej reklamy, ogłoszenie możemy umieścić również w prasie drukowanej. Ogłoszenia takie występują najczęściej w postaci krótkich informacji na temat oferty przedsiębiorstwa wraz z adresem strony.

  28. wysyłanie realnych kartek okolicznościowych - zarówno do klientów, jak i do zaprzyjaźnionych serwisów internetowych. Jedyne co o tym wiem, to tyle że kilka takich dostałem i zajrzałem na reklamowane strony.

  29. top listy - to listy najlepszych stron o danej tematyce, w rzeczywistości ranking tworzony jest pod względem ilości wejść z danej strony na top listę. Jest to dość ryzykowny sposób promocji, gdyż promujemy również naszą konkurencję.

  30. reklama w firmach płacących za czytanie reklam - istnieją firmy płacące audytorium za czytanie maili i odwiedzanie stron, internatuom oferują "zarabianie w internecie", a reklamodawcom promocje. Z doświadczenia wiem, ze nie jest to zbyt skuteczna promocja, audytorium takich reklam jest dość specyficzne, choć jak to mówią wystarczy znaleźć odpowiedni produkt.

Tomek Urban, 2006 02 22


(artykuł dostępny do przedruku)


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki