blog   e-banki   forum   hosting  czas   biznes oferty   inwestowanie   webdesign   kreatywność   e-marketing   pp   pik   za darmo   księgarnia
 

wyróżnione książki:
- marketing internetowy w praktyce
- potęga jednego e-maila
- tworzenie blogów
 
marketing internetowy:
- forum reklama
- e-marketing dla e-klienta
- strategia internetowa
- błędy w marketingu
 
narzędzia marketingowe:
- FUMP
- programy do mailingu
 
badania marketingowe:
- forum badania marketingowe
- ctr banerów
- skuteczność ppc
- kampania adwords
- analiza statystyk
 
copywriting:
- tekst reklamy
- skuteczna oferta
- redagowanie oferty
- krok po kroku
- pisanie emaili
- hasło reklamowe
- FAQway
- 20 zasad pisania
- pisanie nagłówków
- pułapka kreatywności
 
CRM, kontakt z klientem, email marketing:
- odsyłanie klienta
- zdobywanie zaufania
- dialog emailowy
- autoresponder
- kupowanie mailingu
- one-to-one
- promocja newlsetterów
 
pozycjonowanie, wyszukiwarki:
- kurs pozycjonowania
- zdobywanie linków
- ranking stron
- mapa strony
- wyszukiwarki
- słowa kluczowe
- dobór katalogów
- analiza PR
- linkbaiting
- spis katalogów
 
reklama partyzancka:
- artykuły do przedruku
- 12 sposobów na reklamę
- rozdawanie ebooków
- marketing ebooków
- pisz, pisz, pisz
 
techniki reklamowe:
- reklama kontekstowa
- 30 rodzajów e-reklamy
- programy partnerskie
- hipnotyczny marketing
- ministrona
- nisza w internecie
 
branding:
- marketing wirusowy
- web 2.0
- blogowanie
- sponsoring
- projektowanie logo
- ebook: budowanie społeczności
- forum branding
 
ciekawe przykłady:
- 2 urodziny ZM
- śmieciareczka
- turniej wiedzy komercyjnej
- strona miliona
- cyfrowe czytanie
Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Wszystko, co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach

Wstęp

Skuteczna promocja stron www wiązała się z wyszukiwarkami od początku ich istnienia. W czasach swojej świetności wyszukiwarki generowały nawet do 90% ruchu na stronie. Dzisiaj znaczenie wyszukiwarek maleje na rzecz bezpośredniego marketingu i crosslinking-u. Jednak nadal są one istotnym elementem sukcesu online.

marketing interetowy - reklama internetowa Marketing internetowy w praktyce
autor: Angus Mcleod
stron: 250
wejdź: www


 

  • ruch na stronie (ang. web site traffic) - liczba osób odwiedzających serwis www. Zwykle wyraża się tą wartość w ujęciu dziennym. Uwaga, nie mówimy o liczbie wyświetleń strony (hits), ale o liczbie odwiedzin (visitors).
  • crosslinking - są to techniki promocji polegające na wzajemnym promowaniu się stron internetowych. Crosslinking może przybrać formę wymiany bannerów lub zwykłych linków tekstowych. Skuteczniejszą formą jest udostępnianie współpracującym serwisom własnych artykułów zawierających informacje o autorze z linkiem do strony www.

Najnowsze statystyki z Ameryki pokazują, że wyszukiwarki generują ok. 10 procent ruchu na stronie. Czy to znaczy, że trzeba dać sobie z nimi spokój? Te statystyki nie mają bezpośredniego odzwierciedlenia w Polsce.

Trzeba podejść do tematu z doświadczeniem marketingowym. Wtedy zauważymy prawidłowości, które dyskredytują w pewnym sensie tego typu badania. Otóż nowo powstały serwis nie ma szans na zyskanie popularności za pomocą crosslinking-u. Marketing bezpośredni czy masowe kampanie w Internecie często są poza jego funduszami. Zostają wyszukiwarki.

Wyszukiwarki dla nowych w branży i biznesów z niewielkim budżetem na promocję są najlepszym i pewnym sposobem na wygenerowanie ruchu na stronie. Problemem może być tylko zazwyczaj długi czas oczekiwania na rezultaty.

Dla wielu więc wyszukiwarki mogą generować do 50% ruchu na stronie i mogą to być strony o bardzo dużej popularności.

Do tego służy pozycjonowanie - jest to narzędzie promocyjne o jednym z najlepszych wskaźników cena/zysk. Oznacza to, że zyski są duże w stosunku do wydatków.

Nie tak prosto

Mogłoby się wydawać, że promocja poprzez wyszukiwarki polega na dodawaniu do ich zbiorów wszystkich naszych stron. Tzn. tych, które mogą przyciągnąć internatów. Niestety, nie jest to takie proste. To nie działa jak samonaprowadzająca rakieta Stinger - odpal i zapomnij. W promocję trzeba włożyć naprawdę dużo czasu albo pieniędzy, albo osiągnąć kompromis pomiędzy tymi dwoma czynnikami.

Zanim dodamy nasze strony, trzeba je odpowiednio przygotować. Mówi się, że stronę należy napisać "pod wyszukiwarki". Wiąże się to z redagowaniem treści strony, tak aby zawierała ona jak najwięcej słów kluczowych.

  • słowa kluczowe (ang. keywords) - słowa lub frazy, jakie potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć produkt/ usługę identyczną z tym, co oferujesz.

Zapamiętaj tą definicję bardzo dobrze. Jest to jedyna prawidłowa definicja w marketingu. Do tej pory o tym rzadko pisałem publicznie, ale definicje słów kluczowych krążące po sieci są złe, bo prowadzą do błędów marketingowych.

Najczęściej mówi się, że słowa kluczowe to takie słowa, które najlepiej opisują dany produkt. To nie jest błędna definicja, ale jest zła, bo może wprowadzić Ciebie w błąd.

W 99% znanych mi przypadków wybierania słów kluczowych w Polsce to biznes określa, co najlepiej opisuje jego produkt. Prawidłowo powinni określać to potencjalni klienci, bo to oni będą zadawać wyszukiwarce pytania.

Problem wynika stąd, że w Polsce nie ma publicznie dostępnych danych nt. popularności konkretnych zapytań w wyszukiwakrach. Na zachodzie takie narzędzie posiada www.overture.com (Advertiser Center - Tools - Term Suggestion Tool) czy specjalizujący się w tej funkcji www.wordtracker.com. Problem polega na tym, że te dane nie odnoszą się bezpośrednio do Polski.

Napisałem, że nie ma *publicznie* dostępnych danych, bo dla moich klientów jestem w stanie pozyskać dokładne, niejawne dane dot. popularności wybranych słów kluczowych w Onet.pl, który generuje blisko 1/3 ruchu z wyszukiwarek.

Korzystanie ze znaczników META wypchanych po brzegi słowami kluczowymi było skuteczne kilka lat temu. Dzisiaj Google.com (2/3 wśród Polaków) nawet nie czyta tych znaczników. Pozostaje jeszcze wiele innych mniej lub bardziej znanych technik.

Trzeba nie tylko znać techniki polepszające pozycje w rankingu. Znacznie ważniejsza jest znajomość samych wyszukiwarek - jak działają, co ma dla nich znaczenie i czego trzeba unikać. Bez tych wiadomości można bezskutecznie próbować nawet najlepszych technik promocji.

W czasie pracy z moimi klientami bardzo rzadko stosuję bardzo wyszukane techniki - wyszukiwarki się ciągle zmieniają, techniki skuteczne dzisiaj mogą być zabójcze za tydzień.

Zamiast wysublimowanych metod wykorzystuję swoją wiedzę na temat działania wyszukiwarek, co pozwala mi wciągnąć stronę klienta do pierwszej 5, zazwyczaj 3, a nierzadko na pierwsze miejsce na bardzo długo - nawet rok. Dzieje się tak, ponieważ podstawowe zadania wyszukiwarek się nie zmieniają.

Musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że stosowanie technik z pogranicza oszukiwania wyszukiwarki wymaga stałego kontrolowania pozycji, co kosztuje czas i pieniądze.

Są więc 2 metody uzyskania tego samego rezultatu. Szybka i często krótkotrwała oraz powolniejsza, ale zazwyczaj długotrwała.

W następnej części zajmiemy się sytuacją na polskim rynku wyszukiwarek. Okazuje się bowiem, że warto poświęcać czas i pieniądze tylko 3, maksymalnie 4 polskim wyszukiwarkom na kilka tysięcy wyszukiwarek, z których Polacy korzystają.

ciąg dalszy

© Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes.


 



 

 


Newsletter E-biznes - przedsiębiorca w internecie...
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności


hosting, serwer na strone - zapewnia 2be.pl, autor strony: precelik
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie jakichkolwiek treści bez zezwolenia zabronione.
Zezwalamy na kopiowanie wybranych artykułów zobacz szczegóły: Artykuły do kopiowania za darmo - warunki